Čitamo mi, u obitelji svi!
Pozitivan stav prema čitanju i knjizi te primjer roditelja koji uživa u čitanju i vrednuje knjige kao nešto pozitivno potiče dječji interes za čitanje i knjigu.
Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.
Čitamo mi, u obitelji svi jedinstveni je projekt koje se provodi trudom školskih knjižničara, učitelja i ravnatelja u svim dijelovima Hrvatske. Svake školske godine učenici 3. razreda u školama koje su se prijavile za provođenje projekta u ruksaku svojoj kući odnose sedam novih knjiga različite tematike namijenjene različitim dobnim skupinama. Kroz pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno provode vrijeme čitajući knjige iz ruksaka te razgovaraju o pročitanome.
Istraživanja su pokazala da djeca upravo u 3. razredu naglo gube interes prema knjizi i čitanju. Zato i ove godine rado provodimo ovaj projekt.
Školska knjižničarka Maja Kralj odabrala je sedam knjiga, po jednu iz svake od sedam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja). Uz knjižničarku projekt koordinira i učiteljica 3. r., Ivana Radman.
Obiteljsko čitanje započinjemo 25. siječnja kada prvi učenik trećeg razreda svojoj kući nosi ruksak s knjigama.
Svakog petka jedan od učenika nosi knjižnični ruksak kući, koji u obitelji gostuje 5 dana. Roditelji i djeca određuju svaki dan barem 15 minuta ili pola sata za zajedničko čitanje i razgledavanje knjiga iz ruksaka. Važno je da svi u obitelji tih pet dana pročitaju barem jedan odlomak, priču ili pjesmu i međusobno porazgovaraju o pročitanom. Nije cilj, a i nije moguće, pročitati baš sve knjige!
Svoje dojmove i lijepe doživljaje zajedničkog čitanja dijete potom zapisuje u priloženu bilježnicu dojmova.
Peti dan, u srijedu, dijete vraća ruksak natrag u školu i nekoliko minuta predstavlja svom razredu, učiteljici ili knjižničarki svoje doživljaje.
Vjerujemo da će roditelji sa svojim djetetom uspješno provesti ovaj projekt i da će dijete i dalje poticati na čitanje te razvijati ljubav prema knjizi.
Škola je i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt, za što posebno zahvaljujemo ravnatelju.
Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici knjige iz ruksaka moći posuditi i pročitati.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |