2019-01-25 09:37:48

Čitamo mi, u obitelji svi!

Pozitivan stav prema čitanju i knjizi te primjer roditelja koji uživa u čitanju i vrednuje knjige kao nešto pozitivno potiče dječji interes za čitanje i knjigu.

Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.

Čitamo mi, u obitelji svi jedinstveni je projekt koje se provodi trudom školskih knjižničara, učitelja i ravnatelja u svim dijelovima Hrvatske. Svake školske godine učenici 3. razreda u školama koje su se prijavile za provođenje projekta u ruksaku svojoj kući odnose sedam novih knjiga različite tematike namijenjene različitim dobnim skupinama. Kroz pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno provode vrijeme čitajući knjige iz ruksaka te razgovaraju o pročitanome.

Istraživanja su pokazala da djeca upravo u 3. razredu naglo gube interes prema knjizi i čitanju. Zato i ove godine rado provodimo ovaj projekt.

Školska knjižničarka Maja Kralj odabrala je sedam knjiga, po jednu iz svake od sedam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja).  Uz knjižničarku projekt koordinira i učiteljica 3. r., Ivana Radman.

Obiteljsko čitanje započinjemo 25. siječnja kada prvi učenik trećeg razreda svojoj kući nosi ruksak s knjigama.

Svakog petka jedan od učenika nosi knjižnični ruksak kući, koji u obitelji gostuje 5 dana. Roditelji i djeca određuju svaki dan barem 15 minuta ili pola sata za zajedničko čitanje i razgledavanje knjiga iz ruksaka. Važno je da svi u obitelji tih pet dana pročitaju  barem jedan odlomak, priču ili pjesmu i međusobno porazgovaraju o pročitanom. Nije cilj, a i nije moguće,  pročitati baš sve knjige!

Svoje dojmove i  lijepe doživljaje zajedničkog čitanja dijete potom  zapisuje u priloženu bilježnicu dojmova.

Peti dan, u srijedu, dijete vraća ruksak natrag u školu i nekoliko minuta predstavlja svom razredu, učiteljici ili knjižničarki  svoje doživljaje.

Vjerujemo da će roditelji sa svojim djetetom uspješno provesti ovaj projekt  i da će dijete i dalje poticati na čitanje te razvijati ljubav prema knjizi.

Škola je i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt, za što posebno zahvaljujemo ravnatelju.

Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici knjige iz ruksaka moći posuditi i pročitati.


Osnovna škola Pavla Štoosa Kraljevec na Sutli